במסיבת קוקטייל, שנערכה בגן, נפגשת איווה (ג'וליה
דרייפוס) באקראי באלברט (ג'יימס גנדולפיני) מה שמוציא משניהם היגד 'אנטי רומנטי'
'שאין אפילו אחד בקוקטייל, שהוא אטרקטיבי'. לפי הגיון השמור לקומדיות רומנטיות
היגד זה מהווה אטרקציה, שתביא אותם בהמשך לנהל רומן.
חוזרת אל ההתחלה, אל מסיבת הקוקטייל. איווה מכירה
שם גם את גרושתו של אלברט, מריאן (קתרין קינר), אבל היא איננה מחברת בין השניים.
בשבילה הם שני אנשים, שהכירה במסיבה, כשלמריאן יש יתרון ע"פ אלברט בכך שאיווה
מזהה את הפוטנציאל שלה כלקוחה בהיותה מסז'יסטית. עד מהרה הקשר העסקי צולח, ואיווה
מוצאת את עצמה בביתה היפה של מריאן, נותנת לה שירותי מסז' לשביעות רצונה של
הלקוחה. מריאן מרוצה מהמעסה החדשה, ופותחת את לבה לספר על בעלה לשעבר. בהתחלה
איווה שומעת את דברי חברתה כאיזה רעש רקע, אבל אחר כך מתברר לה כי הגרוש של חברתה
הוא בן הזוג שהיא יוצאת אתו. דווקא כאן איווה מזייפת, ובמקום לעצור את מריאן,
ולספר לה על הקשר שלה לאלברט היא משתפנת, וממשיכה להפיק מידע מגרושתו. וכמו שדרשנו
כבר, זיוף גורר זיוף, הרעל שמפיצה הגרושה מחלחל למערכת היחסים של איווה ואלברט
וגומר אותה.
'דיברנו מספיק' הוא סרט על כנות, ועל זיוף ועל
המחיר שאנו משלמים כשאנו חוששים להראות מה באמת אנחנו מרגישים. כי צריך להודות,
להראות מה אנחנו מרגישים זה חתיכת קושי לא קטן בכלל. הכי קל לעקוף את הרגש הפנימי,
ולתת לשיקולים אחרים: עסקיים, חברתיים, מוסכמתיים ואחרים לנהל אותנו.
שם הסרט 'דיברנו מספיק' רומז לכך שהדיבור הוא
הערוץ המרכזי בו אנו מזייפים את עצמנו לדעת. ומצד שני הדיבור הכן הוא הערוץ הכי
מקרב, המסור בפיותינו לשימוש אמיץ. כן. אומץ הוא התנאי לכנות. זאת הנוסחה, ואין
בלתה.
סוף הסרט איננו מפתיע, כולו מוכתב מכללי הז'אנר
של הקומדיה הרומנטית. רק הסוף של ג'יימס גנדולפיני, המגלם את אלברט, הפתיע לגמרי.
כמה שבועות לאחר הצילומים הוא נפטר. הסתלק מהעולם בניגוד מוחלט לסוף הטוב שהבטיח
בסרט.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה