יום ראשון, 20 ביולי 2014

סקס טייפ

קמרון דיאז היא וטראנית בתחום הקומדיה הכל-אמריקנית שוברת הקופות עוד מימי "משתגעים על מרי" שם התגלתה במלוא הבלונד והיכולות הקומיות המפותחות (שקיימות בהחלט, בלי צחוק). נראה שבסרט "סקס טייפ" עומדת דיאז בפתחה של תקופה חדשה. היא אינה עוד הרווקה הנחשקת, כעת היא אנני, אמא לשני ילדים, נשואה מזה עשור לג'יי (בגילומו של ג'ייסון סיגל) כותבת בלוג על אימהות ומנהלת משק בית אמריקאי פרוורי טיפוסי. היכן היא, אותה קמרון דיאז לוהטת החמוקיים ולבנת השיניים אתם שואלים? היא עדיין כאן אבל כעת, משעמם לה נורא.
אנני וג'יי לא זוכרים מתי הפעם האחרונה שעשו סקס. למרות שהם עדיין חביבים זה לזה ונראה שעדיין פועמת האהבה, הם שכחו איך להיות אחד עם השני מבלי לחשוב על טרדות היום יום, הילדים, טקס הסיום בבית הספר והנורות שצריך לקנות בדרך הביתה.

עד כאן, הסרט חביב, ריאליסטי עם חיוך, רוב הזוגות הנשואים יחושו הזדהות. מנקודה זו והלאה- העניינים מסתבכים. כדי לחגוג אירוע משמח הקשור בקריירה של אנני, היא שולחת את הילדים לסבתא, שולפת ממעמקי המגירה את התחתונים האדומים הסקסיים שלה ואפילו זוג סקטים ומפתיעה את בעלה ההמום בשובו הביתה.
הסלפסטיק הקומי מתחיל כאשר הם לא מצליחים לקיים יחסי מין כהלכה, מרוב מאמץ הם נופלים, נחבלים ולבסוף גם סובלים מקשיי התרוממות מצדו של ג'יי. הפתרון שאנני מציעה מפתיע. בוא נכין פורנו ביתי. ככה בשביל הכיף. שלש שעות של פעילות מינית נמרצת מתועדים ב I  pad. הסצנה מסתיימת בחיבוק מותש של בני הזוג ובבקשתה של אנני למחוק את הסרט.
לא אלאה אתכם בפרטים אבל רוב עלילת הסרט מבוססת על העובדה שג'יי לא מחק את הסרט. להיפך, מסתבר שג'יי אשר עובד בתעשיית המוסיקה, מקבל "איי- פדים " בכל העת ומחלק את הישנים למיני אנשים בסביבתו. בנוסף, הוא משתמש באלפיקציה "זדונית" אשר מסנכרנת בין ענן וירטואלי וכל המכשירים שברשותו. רחמנא ליצלן. האם חברת "apple" שילמה את משכורתם של השחקנים? מזמן לא ראיתי כזו פרסומת בוטה בסרט. יש ודאי כאלו שיגידו שסימן המסחר אייפד עבר גנריזציה לכל מכשירי הטאבלט באשר הם. שזה כבר סמן תרבותי. בכל זאת. זה עדיין צורם ומרגיש מניפולטיבי.
הזוג יוצא ללילה של הרפתקאות בעקבות מכשירי האיפד כדי להימנע מהמעשה המביש שלהם, הסקס טייפ, לזלוג אל העולם החיצון...
החברים שלהם מצטרפים ועוזרים בחיפוש, ילד בן עשר סוחט אותם, רוב לאו מגלם את המשקיע הפוטנציאלי בבלוג של אנני (בתפקיד חמוד שבו הוא איש משפחה לבוש קרדיגן שמסניף קוקאין בשעות הפנאי- רפרור ברור  להיסטוריה הפרטית ולקלטת הלוהטת בעברו הוא) אשר צריך למנוע ממנו צפייה בכל מחיר...בתוך כל זה הם מגיעים אפילו למשרדים של אתר פורנו גדול כדי למנוע העלאת הסרטון לרשת האינטרנט.
כיצד סרט שבאופן ישיר ועקיף עוסק כולו בסקס מצליח להיות כל כך לא סקסי?
אף אחד לא יצא מהסרט הזה חרמן. חוץ מהעובדה שמדברים פה על "פאקינג" ולא על "מייקינג לאב" אין ולו דבר אחד מרגש. כן, צחקנו בקול רם מפעם לפעם אבל מכותרת שהיא כולה פלפל אדום לוהט יצאה גלידת פרווה בטעם וניל. חבל. מרגע צילום הקלטת החתירה של הדמויות והקו העלילתי כולו מופנה לעבר אישרור הסדר הקיים.
האישה הופכת לחסודה, הגבר מפשל, האישה כועסת עליו, הגבר צריך לפצות אותה ולהציל את כבוד המשפחה ובסוף כולם מגיעים לאותה מסקנה- משפחה היא הדבר החשוב ביותר. זה הרי לא משנה מה יאמרו עלינו בחוץ כל עוד אנחנו אוהבים ומלוכדים מבפנים. באמצעות קלטת הסקס חוזרים בני הזוג אל זוגיות המיינסטרים הדביקה שהיא תמציתם של כל סרטי האולפן האמריקאים.
דמותו של איל הפורנו, המגולמת בידי ג'ק בלאק (הכה כה מוחמץ כאן) אומרת הכל. את הייעוץ הזוגי לחיי משפחה הם מקבלים ממנו. "שום דבר טוב לא צומח אף פעם מקלטת סקס". תנו לי להעניק לכם את אותה עצה בדיוק.
נטע דנצינגר

ולסיכום :
שני כוכבים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה